Välkommen till uppbyggandet av ett nytt politiskt parti!

Hej!

Jag vill veta vad ni tycker och tänker. Jag vill veta om ni tycker som jag. Jag vill veta om köksbords-politikerna vågar stå för det de säger. Nu startar jag uppbyggandet av ett nytt parti, för att se hur stort intresset är att göra Sverige demokratiskt igen. Vi kan inte ha regering efter regering som roffar åt sig så mycket de kan under sin sittande period för att bara lämna över det som är kvar till nästa - och säga att de "olyckligtvis missuppfattade den rådande situationen i Sverige". Är du girig eller vill du ha ett bättre Sverige? Vill du vara med och bygga upp Sverige igen?

Jag har en mängd olika idéer om vad som skulle kunna tillämpas för att göra Sverige rikt och attraktivt igen och jag skulle vilja veta vad ni tycker om varje punkt inom politiken som jag tar upp på denna bloggen. Jag har inte all tid i världen eftersom jag har ett och ett halvt heltidsjobb redan, men jag tror att vi skulle hinna göra mycket innan nästa val och då kanske vi kan förändra Sverige. Dessutom tar jag gärna emot förslag på vad ni tycker borde förändras. Skriv till min e-mail. Se nedan i slutet av detta inlägg.

Vill du arbeta inom politik och samhälle? Som vad? Jag vill, men jag vill inte bli statsminister - jag är ingen talare. Finns det någon som ni skulle rekommendera till att bli Sveriges nya statsminister? En insatt person som är ärlig, uppriktig, givmild, vettig, kärleksfull, smart och som helt enkelt aldrig skulle förråda någon? En person som kan cykla till regeringskansliet istället för att åka taxi? Eller åka kommunalt? En person som heller aldrig skulle ta ett folks rättigheter för att få mer makt och kunna ta ännu mer? Som skulle kunna skriva på ett dokument om just dessa egenskaper för att få behålla sin plats som statsminister och förvänta sig att bli avskedad om han eller hon svek ett löfte? Skicka in förslag till följande hotmail-adress:

[email protected]

Ta väl hand om er! Jag återkommer så snart jag hinner.

Tack på förhand!

Med Vänliga Hälsningar: SO

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hej och välkommen till bloggarnas värld!

Här kommer du säkert trivas.

Må gott!

2008-07-02 @ 14:01:37
URL: http://kattis11.blogg.se/
Postat av: frukostflingan

Du är välkommen i kampen för riktig demokrati, men ska du starta ett parti kan du inte vara anonym!

2008-07-02 @ 18:47:49
URL: http://frukostflingan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0